Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Třetí studiový zářez ohlašuje coloradská trojka PRIMITIVE MAN. Kapela, která od roku 2012 vydala nějakých sedmnáct nahrávek, z nichž jen tři jsou klasifikovány jako LP, dokázala za tu dobu ohlodat doom metal na kost a zdrsnit jeho povrch až téměř grindovým způsobem. I tentokráte mají svůj materiál postavený na ultrapomalých tempech, které mají jen málokdy tendence rozčeřit hladinu zlých kytarových ploch nějakým rychlým útokem. Děje se to ojediněle, ale děje se to. Například skladba „Menacing“, začínající hlomozícím blastem, je toho důkazem. Tyto pasáže jsou ale jen vzácným kořením v nekonečných lánech pozvolně plynoucí hrubosti.
Riffy budí dojem monumentální, ale velmi zahnívající hluboké nehybnosti. Jako když se díváte na amazonskou bažinu, ve které jsou určitě někde dole hladoví krokodýli. Podobný přístup mají PRIMITIVE MAN i k hudebním vývoji. V podstatě zůstávají na místě. Tu a tam nasají nebo spolknou více drone/noiseové špíny, jindy si víc zarifují, své pečlivě vykolíkované hájemství ale neopouští.
„Immersion“ si uchovává i náladovost, typickou pro PRIMITIVE MAN. Je to další soundtrack zkázy a zmaru. Je to hudba k pomalému pádu lidstva, pro chvíle, kdy nejvyšší stavby světa obrostou praskliny, předpovídající jejich pád. Deska je rezonantní a těžká. V tomto ohledu dospěla denverská trojice k mistrovství. Album ale díky tomu nemá čím překvapit. Jen se líně převaluje, jako obrovská starobylá nestvůra plná hlubokých vrásek a otevřených vředů.
PRIMITIVE MAN natočili naprosto očekávatelné album, které je po řemeslné stránce dotažené, surové a drtivé. Cokoliv navíc tu ale chybí.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolovát jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!